dinsdag 25 september 2012

liedje van de dag - Extra Life



Al een tijdje loop ik met het liedje Extra Life van Hexstatic in mijn hoofd. Hexstatic maakt electronische, meest instrumentale muziek. Vooral het album Master View vind ik erg geslaagd. En daar is Extra Life de opener van. Geen mooie melodie, maar nadat een stem heeft aangekondigd dat 'there are even computers that play electronic games' gaat het nummer los met een aanstekelijke opbouw van ritmes, even later ondersteunend door uitgesponnen melodielijnen. Afijn, luister zelf maar.

Al tekenend kwam ik tot een soort van grafisch partituur, zoals ik die in mijn middelbare schooltijd eens moest maken. Muzikaal klopte er weinig van - ik had geen gevoel van toonhoogte - maar vanwege de grafische kwaliteit kreeg ik toch een mooi cijfer. Ook deze klopt muzikaal niet. Maar de stuiterende mannetjes, voorbij zwevende pelikaan en dartelende vlinder illustreren wel het ontspannen beeld van Extra Life.

Youtube


Geen opmerkingen:

Een reactie posten